onsdag 4 december 2013

2013-12-04 Månadsbokslut November - 0kr


Det nästan skrattretande att göra det, förnedrande eller kanske med mer positiva ordalag, ärligt utlämnande.

Summeringen av November passiva inkomster blev exakt 0kr. Inte en spänn, lika lite som uteliggarna på gatan (inget ont om dem men jag misstänker att majoriteten av tiggarna inte sitter på stora aktieportföljer även om det såklart finns undantag på det också!). Men anledningen till att det är lika illa ställt hos mig är ju såklart att vi gör ungefär samma sak, vi bränner allt vi får in, varje månad. Check-to-check.

Skillnaden är ju att jag egentligen har alla möjligheter till förändring.

Så jag känner mig inte nedslagen för det, tvärt om, det är just därför jag vill göra denna resa. Jag vill att det varje månad ska ticka in kontanter att göra vad jag vill med, att välja mellan att återinvestera, ge bort, konsumera eller resa. Precis som många andra har jag samma mål. Det som är skillnaden är vägen dig, det finns tusen vägar att gå, men det är hög tid att ta de första stegen.

Utdelningar i November
Tragiskt på riktigt blir det ju när man inser att det är lika illa om man tittar tillbaka ända till 1 februari när jag startade detta konto.

Utdelningar 2013
Vad beror detta på? en utdelningsblogg utan utdelningar känns inte klockrent.

Finns det andra tillgångar som arbetar? Hur är dessa investerade?  Varför inte i utdelningsaktier?

Mer om detta längre fram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar