måndag 3 februari 2014

Ingen stress

Det är underbar läsning att se att det aktier blir lite billigare i absoluta termer. Rädslan som gör sig påmind just nu är en av mina favoritindkatorer för att hitta bra köplägen eftersom jag gärna vill köpa till bra ingångsnivåer, så länge kurserna faller så kan jag fortsätta köpa aktier. Det är en mentalt bra inställning men det betyder ju inte att jag ska kasta mig på köpknappen efter en dålig vecka på börsen. Jag tror det kan finnas fallhöjd kvar så jag avvaktar lite. Det kan naturligtvis slå helt fel om marknaden studsar upp igen och lugnar ner sig men det är en risk jag är villig att ta.

Noterar Donken, Coca Cola, Keloggs på årslägsta. Dock utan några större rörelser i flera fall, det som är intressant att aktierna bryter sina handelsmönster och öppnar upp för nya kursrörelser. Då kan det finnas shoppingläge för den observante. 

För Target, så är aktien inne i fritt fall, nästa tekniska stödnivå är strax under $50 USD, ingen panik att kasta sig över aktien. Marknaden kommer sannolikt vilja se förbättringar i siffrorna innan aktien ska handlas upp och i detta klimat kommer det osannolikt att det skulle ske oavsett.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar