lördag 1 februari 2014

Fortsatt svårt att nå mitt sparmål

Det känns riktigt tråkigt att ha fortsatta surdegar kommer sätter käppar i hjulen för att jag ska nå mina sparmål. I mitt jobb ingår en hel del representation vilket jag tar på privata kreditkort för att få förmåner som eurobonuspoäng. Tyvärr kan det innebära att jag syndar och betalar något privat med kortet ibland också men även att jag har mer utlägg än kvitton efter tex en blöt kväll ute. Riktigt onödigt och kostsamt.

Så känns det just nu, när jag ser över vilka avsättningar jag kan göra för sparande så ser det ut som att jag har råd att avsätta 8000kr varav 1000kr inom privat pension. På tok för lite givet mina fasta kostnader och det faktumet att jag för närvarande har en låg konsumtionstakt i övrigt.




Jag har gjort ett litet inköp nyligen. En aktie som inte behöver någon närmre presentation och köpet har inte föranletts av någon egen djupare analys men det är defensivt med ett P/E omkring 11 på 2014 års vinst. Men det är framförallt den generösa direktavkastningen på 6,3% som lockar. Enough said for now. 

Såhär ser utdelningsfördelningen ut från min utdelningsportfölj just nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar