tisdag 28 januari 2014

Månadssummering

Jag har i princip redan summerat den månad som jag kallar decemberlönen. Det som har dykt upp lite som en sur nyhet för mig personligen som kommer försvåra för mig att nå månadens mål är att jag missat att jag hade handlat lite på mitt amex under ledigheten. Det innebär att jag redan konsumerat upp pengar innan jag tjänat dem. Alltså motsatsen till vad jag egentligen vill.

Sparande bygger ju på att man vill konsumera mer i framtiden, att handla på kreditkort är en dygd som motverkar detta eftersom det är så himla surt att städa upp.

Jag har också insett att jag har lite dålig kolla på mina utgifter för månaden pga av att jag handlat massa med kontanter under semestern det gör bokslutet stökigt och jag konstaterat att jag trots allt satt undan 8000 kr och räknar med att det kommer bli betydligt mer av januarilönen som dessutom var kryddad med semestertillägg om ca 1000 kr.

Jag har dock en specialpost om 5000 kr inte kommer hamna i bloggens böcker men som definitivt kan ge lite avkastning om allt går väl. Jag pratar inte mer om detta av integritetsskäl, hoppas ni har förståelse för detta.




3 kommentarer:

  1. 5 mille, nice men känns som alla andra poster blir obetydliga i jämförelse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för påpekandet, tyvärr stämde det inte med verkligheten. Det kändes dock skönt att vara miljonär en stund där.

      Radera