fredag 24 januari 2014

Aktieavkastning

Äntligen Fredag!

Efter en lång veckas jobb känns det riktigt skönt med lite helg snart. Jag såg denna bild på twitter (minns inte vart) och jag vill gärna dela den med er. Det går att dra en hel del intressanta slutsatser utifrån innehållet. D

Jag säger bara: läs och begrunda. Kan den här bilden vara till hjälp för hur man ska agera på börsen idag? 

Dela gärna dina slutsatser i kommentatorsfältet




Kan även konstatera att börsen tar en välbehövlig paus. Känns som att det är lite februarifrossa på gång med skuldtaksdiskussioner på gång i USA. Jag har lite sideline cash som jag sannolikt vill investera på börsen i ett intressant bolag som är riktigt impopulärt just nu. Det är dock ett högkvalitativt bolag som det skrivits en del om på andra håll på amerikanske bloggar, jag om det fortsätter att falla så är jag intresserad att plocka upp lite aktier och börja snitta in mig. Återkommer kring det!

2 kommentarer:

  1. TGT? Jag tryckte på köpknappen 3 gånger idag. Inlägg om vilka bolag det blev kommer under helgen. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Spännande! Det ser jag fram emot att läsa om.

    Jag är dock skeptisk till börsen på kort sikt och kommer nog vänta lite och se vad vi kan få för ingångsnivåer i denna korrektion.

    SvaraRadera